Binlerce etkinlik ve mekanı keşfet...
Popüler Aramalar
Biletinial Öneriyor
      Biletinial Öneriyor
        Şehrini Keşfet #Şehrine Özel Etkinlikler
        • Türkçe
        • English
        • Hrvatski
        • Shqip
        Midas'ın Kulakları Ankara DOB

        Midas'ın Kulakları Ankara DOB

        • Opera

        Midas'ın Kulakları Ankara DOB
        I.PERDE
        Dionysos şenlikleri havasında neşeyle sahne alan oyuncular birazdan sunacakları oyunda koro
        olacaklarını ve keçilerle birlikte olayı kızıştıracaklarını anlatarak oyunu başlatırlar.
        I.Sahne:(Saray) Frigya’da, Kral Midas’ın sarayında tanrılar arasında yapılacak müzik yarışmasında
        “yargıcı” olarak kral Midas seçilmiştir. Işık, kehanet, sanat, adalet ve bilgi tanrısı olan Apollon enstrumanı
        “lir” ile, ormanların, hayvanların ve çobanların tanrısı Pan enstrümanı “flüt” ile yarışır. Apollon, müziğini
        yalnız anlayabilen kulakların duyacağı vurgusunu yapar ve çalmaya başlar. Apollon’un müziğini gerçekte
        duyan tek kişi Midas olmasına rağmen Berberbaşı dışındaki herkes rol yapmaktadır. Berberbaşı önce
        kendisinden şüphelense de gerçeği anladığında bunu cesurca yüzlerine vurur. Kral Midas’a durumu
        anlatmaya çalışsa da Midas onu dinlemez ve ortamdan uzaklaştırır. Sıra Pan’a geldiğinde keçilerin
        coşkulu eşliğinde Pan önce kendinden bahseder, ardından ezgilerini yüreğin işiteceği vurgusunu yaparak
        flütünü çalmaya başlar. Tutkunun zirvesinde coşku ile flütünü çalarken adeta kendinden geçer. Dışarıdan
        yarışmayı dinleyen halk Pan lehine tezahürata başladığında Midas etki atında kalmaya başlar. Bir yandan
        Apollon’dan üstün olma hırsı, bir yandan gücünü ayakta tutan halkın baskısı sonucunda Pan’ın yarışmayı
        kazandığını bildirir. Saraydakiler Pan ile birlikte coşkuyla Gordium’a giderken, sahnede yalnız Apollon ve
        Midas kalmıştır. Midas’ın gerçeği bildiği halde yanlış karar verdiğini düşünen Apollon onu cezalandırır.
        Midas’ın kulakları eşek kulağına dönüşür.
        II.Sahne: (Saray’ın bahçesi) Midas eşek kulaklarını saklamak için başına kırmızı bir şapka geçirmiş, etrafta
        öfkeli ve kuşkucu bir şekilde gezerken birçok şeye de yasak getirmiştir. Heykelcibaşı’nın yaptığı heykelin
        üzeri bile muhafızlar tarafından örtülür. Bu duruma hayret eden Heykelcibaşı, gelen I. Adam, II. Adam ve
        Berberbaşı’na durumu anlatır. Hep birlikte durum hakkında konuşurlarken Midas gelir. Berberbaşı
        önemsediği kralı Midas’a saçlarını kestirmesinin iyi olacağını söylediğinde Midas çok kızar, hepsini kovar.
        Yalnız kalan Midas Berberbaşı’nın söylediklerini düşünür, onun erdemli bir kişi olduğunu bildiğinden,
        güvendiğinden saçını kestirmeyi, böylece sırrını ona açıp hafiflemeyi düşünmektedir. Berberbaşı onun
        sırrını açığa çıkartırsa ne ceza vereceğini de tasarlar. O sırada gelip onu gizlice gözleyen Berberbaşı’nı
        görür, tehdit ile başlayan konuşma sonrası sırrını gösterir. Berberbaşı ona Ay tanrıçasına yalvarmasını
        tavsiye eder, çünkü Artemis karanlığı aydınlatan, değişimlerin tanrıçasıdır. Midas’ın çıkışının ardından
        yalnız kalan Berberbaşı’nın şaşkınlığı devam eder, ne yapacağını şaşırmıştır, kendisini asla konuşmaması
        konusunda telkin etme çabasındadır.
        Gordium’un erenleri, saç sakal traşı için Berberbaşı’na doğru gelirler. Midas’ın başındaki kırmızı şapka
        kafalarını kurcalamaktadır. Onlar bunun üzerine saçma ayrıntılarla kafa yorarken Berberbaşı sırrın verdiği
        yük ile ağırlaşmıştır, bu konuşma sinirini bozar. Onları traş edip gönderdikten sonra yine yalnız kalmıştır,
        sırrın ağırlığı, durumun gerçekliği üzerinde düşünmeye devam eder. Midas gelir ve Berberbaşı’nı oradan
        gönderir.
        Midas Ay tanrıça’ya yalvarma fikrini düşünürken doğanın örtüsü altında gizlenerek sevişen çifti farkeder.
        O gece Ay tanrıça Artemis’e derdini açmaya karar verir.
        O’nu işiten tanrıça Midas’a Apollon’dan özür dilemesini, yanlış karar verdiğini itiraf etmesini söylediğinde
        Midas yine hırsına, inadına yenik düşerek bunu reddeder. Ay tanrıça kızmıştır. Doğanın ifade araçları ve
        yılmaz bekçileri olan bitki örtüsü, sarmaşıklar tüm bu konuşmalara şahit olmuştur. Midas sahneyi
        terkeder.
        Berberbaşı sırrın verdiği sıkışmışlık hissi ile gecenin bir yarısı kendini dışarı atar. Yalnız olduğunu
        düşünmektedir fakat doğanın yılmaz bekçileri herşeye şahitlik etmektedir. Bastırdığı duygular patlak
        verir ve sonunda sırrını bir yere boşaltma ihtiyacı duyar. Sarmaşıklar onun için bir kuyu hazırlamıştır…
        II:PERDE
        I. Sahne: (Meydan) Meydan oyunu oynatıcıları olan I. ve II. Adam oyunları için çağrı yapar. Gelen halk
        oyunu izler. Bu sırada Midas balkonunda kendi halinde düşünceli bir şekilde Pan’ın ona verdiği flütü
        çalmaktadır. Meydandaki alkış seslerini duyar ve oraya doğru gelir. O daha ne olduğunu anlamadan halk
        kaçışır. Söylentileri oyunlarında kullandıkları için suçlu hisseden meydan oyunu oynatıcıları Midas’a
        bunları sazlıktan duyduklarını izah etmeye çalışırlar. Midas kendisini oraya götürmelerini emreder.
        II.Sahne: (Sazlık) Sazlıkların aralarındaki konuşmalar yel estikçe açığa çıkmaktadır… “Midas’ın kulakları
        eşek kulakları…”. Bunu duyan Midas öfkeden delirir, tüm yalvarmalara rağmen hepsini biçtirir. Sazların
        can çekişen iniltileri ile sahne kararır.
        III.Sahne: (Midas’ın odası) Midas odasında kulakları ile barışma çabasındadır fakat bunu başaramaz.
        Yaşadıklarından dolayı bir hezeyan halinde halüsinasyonlar görmektedir. Boş koridorlarda sesler,
        gülüşmeler duymakta, Berberbaşı ile konuşmakta ve Ay tanrıçasının sesini işitmektedir.
        IV.Sahne: (Meydan) Saray çığırtkanları halka son dönemde çıkan söylentilere inanılmaması, yaşanan
        olayların tekrarlanmaması gerekliliğini anlatmaya çalşırlar fakat halk onları konuşturmaz, dinlemez.
        Gerçeği bilmek istiyorlardır. Kral Midas’ın karşılarına çıkmalarını beklemektedirler.
        V.Sahne: (Midas’ın odası) Midas korkusunun, çelişkisinin ve iç çatışmasının ardından son bir güç ile
        kulaklarını kabullenme çabasına girer ve bu kez başarır. Artık onları kabullenmiştir. Halkın karşısına
        çıkacaktır ve eşek kulaklarını gururla taşıyacaktır. Hırsı onu bu kez farklı kulakları ile tanrı Apollon’u
        ezeceği fikrine taşır.
        VI:Sahne: (Meydan) Halk kuşkulu ve meraklı bir şekilde kral Midas’ı beklemektedir. Arabanın üzerinde
        gelen Midas’ı kulakları ile gören halk, onun farklılığınını kabullenir, tanrılara denk görür. Halk adeta
        hipnotize olmuştur. Halkının karşısına gururla, hırsla gelen Midas birden uzaktan gelen Apollon’u
        farkeder. Apollon tekrar hırsına yenilen Midas’ı bu kez kulakları geri alarak cezalandırır. Farklılığı güç
        sayarak kendinden üstün gören halk, Kral Midas’ı eski halinde görünce dalga geçmeye, aşağılamaya
        başlar. Onlara göre “insan” kulakları ile basit, aciz kalmıştır Midas.
        Apollon insanlığın aczini, birbirlerini aşağıladıklarını, ders almadıklarını gördükçe daha çok öfkelenir.
        İnsanlık cezalandırılmayı hak etmiştir. Evrenin büyük uyuşumunun, dengesinin ve birliğinin içinde
        varolmayı bilemeyen “insan”, doğanın altında kalarak can verir. İnsanların can çekişen iniltileri ile sahne
        kararır.
        Dionysos’un korosu ve dansçılar tekrar sahne alır. Anlatıcı koro ile birlikte sarmaşık ve keçilerden oluşan
        dansçılar, oynadıkları oyunun bittiğini söylerken, düşündüren o iki cümle kalır sahnede…
        “Kim daha güçlü, kim daha usta?”

        • Illere göre etkinliklerin satisa çikma tarih ve saatleri; Istanbul, Izmir, Mersin, Antalya, Samsun: Internet gisemizde, aylik opera ve bale programinin belirlenmesi halinde temsil tarihinden 30 gün önce satisa sunulmaktadir.
        • Ankara Internet gisemizde, aylik opera ve bale programinin belirlenmesi halinde temsil tarihinden 15 gün önce saat 10:30'da satisa sunulmaktadir. Ekim, Kasim, Aralik ve Ocak ayina özel olarak tüm etkinlikler gise ve internette 30 gün öncesinde satisa sunulmustur.
        • Temsillerimiz ilan edilen tarih ve saatte baslar. Seansa geciken seyircilerimiz ilk perdeyi izleyemezler.
        • Devlet Opera ve Bale Genel Müdürlügü gerektiginde temsil düzeninde ve programda degisiklik yapabilir.
        • Devlet Opera Bale etkinlikleri için kurum karari dogrultusunda 01.01.2016 tarihi itibari ile "Bilet Açiga Alma" islemi artik gerçeklesmeyecektir.
        • ÜYELIK girisi yapilarak satin alinan biletlerin iadesi, etkinlik saatine 48 saat kala BILETLERIM bölümü içinde yer alan IPTAL ET kismindan yapilabilir. Iptal/Iade islemleri internetten alinan ve giseden yazdirilmamis biletler için geçerlidir. 
        • ÜYELIK girisi yapilmadan satin alinan biletlerin iade taleplerinin etkinlik saatine 48 saat kala info@biletinial.com adresine mail yoluyla iletilmesi gerekmektedir. Iptal/Iade islemleri internetten alinan ve giseden yazdirilmamis biletler için geçerlidir.
        • 7 yasindan küçük izleyicilerimizin çocuk temsilleri disindaki temsillere getirilmemesini rica ederiz.
        • Bakanligimiz ve bagli kuruluslarinda çalisan personel ve çocuklari ile emekliler ve ögrenciler temsillerimizde giseden kimlik ibraz etmek sartiyla indirim uygulanan yerlerden %30 indirim uygulanabilir.
        • Gaziler, sehit ve gazilerin dul ve yetimleri, engelliler ile "65 yasini doldurmus, Muhtaç, Güçsüz ve Kimsesiz T.C. Vatandaslarina Aylik Baglanmasi Hakkinda 2022 sayili Kanun" kapsamindaki kisiler giseden yer numarasi almak kaydi ile temsilleri ücretsiz izleyebilirler. Bilgilerinize sunariz.