Aziz Dostum Çehov

Aziz Dostum Çehov 8+ (İstanbul DT)
 
 
Büyük Oyunu
2 Perde -
Yazan Anton Çehov
Çeviren Yılmaz Gruda
Yöneten Zafer Algöz
 
OYUNCULAR:
 
Bay Grigory Smirnov ve Stepan Stepanoviç Çubukof Erdinç Gülener
Bayan Popov ve Natalya Stepanovna Eylem Yıldız
Ivan Vasilyeviç Lomof, Bir Konuşmacı ve Luka Emre Başer
Daşa ve Konuşmacının Karısı Deniz Denker
Dekor & Kostüm Tasarımı Medina Yavuz Almaç 
Işık Tasarımı Birol Gezici
Yönetmen Yardımcısı Eylem Yıldız
Asistan Deniz Denker
Sahne Amiri Cengiz Aydoğan
Kondüvit Ali Yavşan
Işık Kumanda Ferhat Daşdemir, Burak Gülçebi
Aksesuar Sorumlusu Burçin Özdemir, Barış Akbaş, Erdinç Aksoy
Kadın Terzi Raziye Öztürk
Erkek Terzi Hasan Basri Aktaş
Perukacı Ramazan Akbaş 
 
OYUNUN KONUSU
Çehov Rusya'nın kaotik geçiş dönemi yazarlarından olup oyunlarında, yaşanan bu kaosu başarıyla yansıtmaktadır. Sistemlerin ve yönetimlerin değiştiği coğrafyalarda insanın aynı kalması beklenemez ancak bu süreç son derece sancılı ilerler. İnsanlar değişir, dönüşür ama kısa vadede eski-yeni kültürel şokunu benliklerinden silemezler. Anton Çehov da oyunlarında çağını başarıyla yansıtmakta, alt metinler (ayrıntılar) oyun örgüsüne hakim olabilmekte ve oyunun tamamına yayılabilmektedir. 
Bir Evlenme Teklifi evlenme arzusundaki bir kadının takıntılarını ve bir türlü iletişim ortamı bulamadığı eş adayıyla yaşadığı münakaşaları anlatır. 
Tütünün Zararları da baskın bir eş tarafından 33 yıl istemediği bir hayat yaşayan adamı konu eder. Ancak sorun ve meram, ne tütünün zararlarıdır ne de evliliktir. Asıl sorun, insanın bir türlü içinde yüzmekten kurtulamadığı bunalım deryasıdır, bu deryada cankurtarana ulaşma çabasıdır.
Her iki oyunda da ansızın gelişen olaylar, insanın içinde bulunduğu ruh halini yansıtmakta ve geçtiğimiz çağda bile insanların ne denli iletişim sorunu çektiğini ön plana çıkarmaktadır.
Oysa ayrıntılarda gizlidir insan. Bir Evlenme Teklifi'nde Natalya'nın aniden başlayan inadı, Tütünün Zararları'nda ise adamın eşine ve evlilik hayatına olan tepkisi ani ve kaçınılmazdır. Çehov'un kalemindeki tutarlılık, bu iki oyunda da karşımıza çıkmakta ve değişen zaman ve mekanlara rağmen değişmeyen insanı anlatmaktadır. Belki de asıl cankurtaran yazarın (yani yazanın, düşüncenin, aydınlatanın) kendisidir? Kim bilir?
Siz bilirsiniz !
Alkışlıyoruz...

Detaylı Bilgi için Tıklayınız

Bilet almak istediğiniz tarihi seçin

İstanbul Avrupa - Mecidiyeköy Büyük Sahnesi
İstanbul Avrupa - Garibaldi Salon 2
İstanbul Avrupa - Zeytinburnu K.M.
E-bültenimize abone olun etkinlikleri kaçırmayın!